Studentombudsman – ettårigt vikariat

Vill du utveckla vår viktiga studentverksamhet? Kan du engagera och inspirera andra? Då kan det här vara drömjobbet för dig!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att organisera, planera och genomföra den huvudsakliga delen av vår viktiga studentverksamhet! Tillsammans med Sveriges Arbetsterapeutstudenter är din uppgift att värva nya medlemmar och skapa värde för dem som redan är medlemmar. Du blir navet i vår marknadsföring och kommunikation med arbetsterapeutstudenterna på åtta av landets lärosäten.

Du kommer att ansvara för att arrangera inspirationsevenemang, utbildningstillfällen, årsmöten och träffar. Du kommer också att hålla föreläsningar för att introducera nya studenter till facklig verksamhet och föreläsningar om arbetslivet för studenter som närmar sig examen.

Arbetet är omväxlande – ofta arbetar du självständigt med att planera eller följa upp genomförda aktiviteter. Andra gånger är du på resande fot och föreläser eller nätverkar. Det ingår ganska många resor i jobbet, först och främst till de åtta lärosäten som bedriver utbildning för arbetsterapeuter. Du arbetar nära studenternas styrelse, men har även samarbeten med andra på kansliet – inte minst i det pågående arbetet med att utveckla processen för att värva nya studenter.

Om dig

Du är bra på att organisera, planera och strukturera och gillar att ta mycket ansvar. Samtidigt är ditt jobb utåtriktat, så du behöver tycka om att skapa nya kontakter och utvidga ditt kontaktnät.

Du gillar att jobba självständigt och är självgående. Du är uppdaterad med hur studenternas vardag ser ut idag och vi tror att du har utbildning i eller på annat sätt har erfarenhet av att jobba med värvning, marknadsföring eller kommunikation. Vi ser det som meriterande att ha erfarenhet från andra idéburna organisationer, kårverksamhet eller studentfacklig bakgrund. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har en väl utvecklad pedagogisk förmåga och tycker om att tala för vår sak inför större grupper. Du är ansvarstagande, initiativrik, har lätt för att samarbeta med andra och har känsla för vikten av god medlemsservice. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har lätt att ta till dig nya onlineverktyg, exempelvis för att skicka ut nyhetsbrev eller genomföra undersökningar.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Din profil

Utbildning

Krav

Eftergymnasial utbildning två år eller längre

Kompetenser

Krav

MS Office

Språk

Krav

Svenska

Arbetslivserfarenhet

Meriterande

  • Informatör/Kommunikatör
  • Kännedom om arbetsterapi

Övrigt

Lön, ersättning och förmåner

Fast månadslön och kollektivavtalade rättigheter.

Om anställningsvillkoren

Anställningsform: heltid, ettårigt vikariat.

Välkommen med din ansökan senast den 20 september!

Vår ambition är att du får möjlighet att gå bredvid den du vikarierar för så att du får en ordentlig introduktion och överlämning. Tillträde enligt överenskommelse.

Om ansökan

Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång. Inför rekryteringsarbetet har förbundet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsleverantörer i samband med rekryteringen till denna tjänst.

Ansökningssätt

Ansökningsreferens: Studentombudsman

Ansök genom att mejla ansökan till lena.gennemark.edsbacker@arbetsterapeuterna.se

Kontaktinformation

Om oss

Sveriges Arbetsterapeuter är det självklara fackförbundet för arbetsterapeuter och arbetsterapeutstudenter och har idag över 10 000 medlemmar. Den höga representativiteten är vår styrka och utifrån den driver vi arbetsterapeuternas talan, såväl fackligt som professionsmässigt. Vår vision är att arbetsterapeuter ska ha ett hållbart arbetsliv med god kompetens- och löneutveckling och vi arbetar dagligen för att synliggöra arbetsterapeuternas värde, på befintliga och nya arenor. Sveriges Arbetsterapeuter är partipolitiskt obundet och medlem i Saco.

Förbundets kansli erbjuder dig en kreativ och utvecklande miljö, med stödjande medarbetare och bra anställningsvillkor. Våra cirka 25 medarbetare har ett stort eget ansvar för sina arbetsuppgifter men sitter på ett gemensamt våningsplan och samarbetar för att lösa uppgifter. Med endast 10 minuters resväg till Slussen befinner sig kansliet nära Stockholms innerstad och samtidigt ännu närmare vackra promenad- och joggingstråk runt sjöar och skogar. Under pandemin försöker vi följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer om hemarbete när det är möjligt.