Hoppa till innehåll

Pressmeddelande | Framtidens arbetsterapi på Arbetsterapiforum

Den 15-16 april är det dags för Sveriges största händelse för arbetsterapeuter – Arbetsterapiforum på Svenska mässan i Göteborg. Anders Ekholm, vice VD på Institutet för framtidsstudier, invigningstalar om empati och High tech inom vården.

Hur kan och ska arbetsterapeuter arbeta med välfärdsteknologi? Hur kan arbetsterapi främja livsbalans och samtidigt förebygga stress och ohälsa? Varför är delaktighet så avgörande i rehabiliteringen? Vad är meningsfulla aktiviteter för äldre och hur kan arbetsterapi få elever med funktionsnedsättning att klara skolan?

- Arbetsterapin står inför en mycket spännande framtid med en forskning och praxis inom allt ifrån rehabilitering och arbetsliv till psykisk ohälsa, stress och livsbalans, säger Lena Haglund, ordförande i Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter.

Arbetsterapiforum 2015 i Göteborg är Sveriges största konferens för arbetsterapeuter och innehåller 170 presentationer om arbetsterapeutisk forskning och praxis. Närmare 1 000 personer väntas besöka konferensen.

Hela programmet finns på arbetsterapiforum.se.
Läs mer om invigningstalare Anders Ekholm

Kontakt och pressackreditering